My Wii U is dumb, any help?

EDIT: It solved by...doing nothing. Just waiting. I turned it on two hours after posting this and everything was as usual.

Original post: It was 5:30pm, 3 and a half hours ago. As every day, I was watching videos on YouTube and looking all the websites I visit every day (Mario Party Legacy, some Spanish pages of Nintendo and videogames in general...) As every day (that word, again), I turn on my Wii U after lunch (3:00pm) and I leave it on, but I don't look at it or even touch it, don't ask me why.

Suddenly, at 5:30pm, I remembered I was going to play Mario Kart 8 with a school friend at that hour. I enter to Mario Kart 8, and..."error code: cannot connect to the server".
*Exits from game, turns off Wii U, turns on Wii U, enters to MK8 again, and...anything has changed, error code again. Tries to enter to the friends list, error code once more*

I can't enter to the friends list and the e-Shop, or play online any game, but Miiverse works... Is my Wii U dumb?
3 and a half hours later, online still doesn't work, and Miiverse too. I'm really worried. Please, I want, I need to play Mario Kart 8 online :'(

My Miiverse post: https://miiverse.nintendo.net/replies/AYQHAAABAACXVHhjPsiA9A
Image I found on Google of the error code in English:
Wii-U-Error-Code-108-0075.jpg



Btw, I finally joined the forum, as you can see. This is my first post.
 
This means your Wii U isn't connecting to the Internet.
It could also mean that your Wi-Fi has no usage left.

Read this in Spanish from Support Nintendo's page for that Error Code:
Situación:

No se ha podido encontrar el código de error. Asegúrate de introducir el código tal como aparece y vuelve a realizar la búsqueda.

Si todavía no consigues encontrar información de solución de problemas para tu código de error específico, los pasos detallados a continuación sirven para resolver la mayoría de los problemas de conexión con las redes domésticas:


Qué hacer:


Reinicia tu red doméstica.

Si tu encaminador inalámbrico o punto de acceso no responde, reiniciar el dispositivo puede resolver el problema de conexión.

Asegúrate de usar la contraseña correcta para tu red Wi-Fi.

Si tu encaminador inalámbrico o punto de acceso está protegido con una clave de seguridad o contraseña, comprueba la contraseña y asegúrate de que se ha introducido correctamente en la consola Wii U.

Crea una nueva conexión en la consola Wii U.

Crea una nueva conexión en la consola Wii U. Esto asegurará que la consola detecte la red Wi-Fi correcta y que esté conectada a la misma. [Instrucciones]

Elimina las posibles causas de interferencias con la señal.

Las interferencias con la señal inalámbrica pueden debilitar la conexión entre la consola Wii U y el encaminador inalámbrico o punto de acceso. Revisa la configuración de tu red para crear un entorno inalámbrico óptimo.

No se resolvió el problema:


Si tu situación no quedó resuelta, por favor llama al 1-800-255-3700 para que podamos brindarte más asistencia.
 
Back
Top